Hoe ziet zo'n cursus stressbeheersing eruit?

Vooral relaxed! Deelnemers voelen zich na een eindexamenyogales rustig en zien het weer een beetje zitten. Even aandacht hebben voor jezelf, dat voelt gewoon goed.

Elke les heeft een eigen thema, zoals 'aandacht' of 'concentratie'. De cursus kent een logische opbouw.

De invulling een les is over het algemeen zo:

- korte ontspannings- en ademoefening

- interactief deel, gebaseerd op het thema van de les, hierbij komen mogelijke uitdagingen aan bod

- helpende techniek doornemen en/of oefenen

- oefeningen en houdingen, waarbij je ervaart hoe deze behulpzaam kunnen zijn om signalen van het lichaam te herkennen

- ontspanningsoefening

Gedurende de cursus ontvang je hulpmiddelen om spanning sneller te herkennen en ermee om te gaan, handvatten om rust te hervinden, technieken om effectiever te studeren, concentratietechnieken, oefeningen waardoor je beter slaapt.

 

 

 

 

 

 

 

Eindexamenyoga? Yoga? Ja, oefeningen uit yoga. En uit mindfulness, uit coaching en nog meer. Je hoeft geen ervaring te hebben met dit alles. En je hoeft ook niet lenig te zijn en al helemaal niet zweverig. Je doet eindexamen dus hou je gezonde verstand er maar liever bij!
 

Alles wat je leert, leer je door het te ervaren, je zult het niet meer vergeten. En alles is direct toepasbaar, bij elke stressvolle situatie die je tegenkomt.

Kortom, je gaat met meer zelfvertrouwen en ontspannen de examens tegemoet.

Wat je hebt geleerd kun je blijven toepassen in elke stressvolle situatie die je ooit nog tegenkomt. De skills heb je voor de rest van je leven!